Alimente pentru problemele specifice ale parului tau

Ceea ce mancam are un rol esential in pastrarea sanatatii intregului organism, iar parul nu face exceptie, pentru ca stilul de viata si alimentatia au un impact major asupra sa. Chiar daca folosesti produse de intretinere sau styling de buna calitate, si il protejezi, nutrientii oferiti de alimente asigura nu doar sanatatea, ci si frumusetea parului tau.

   tara-legumelor

Indiferent ca il purtam scurt, lung sau mediu, parul este o reflectie a personalitatii, o redutabila arma de seductie, si o preocupare serioasa pentru orice femeie care are grija de ea si vrea sa aiba un look ingrijit. Inainte de a vedea ce trebuie sa includem in rutina noastra alimentara este important sa tinem cont si ce elemente culinare sau de lifestyle trebuie sa evitam daca ne dorim o podoaba capilara de invidiat. Asadar uita de junk food, de sucuri, mai ales cele cu acid, renunta la mezeluri, merdenelele, pateuri, strudele – tot ceea ce inseamna produs de patiserie, foloseste mai putina sare, limiteaza-te doar la maxim 3 cesti de cafea pe zi, si daca poti renunta la fumat este ideal. Ca sa te motivezi in acest sens citeste si articolul Impactul fumatului asupra pielii.

Hidratarea adecvata face minuni nu numai la nivelul pielii, ci si a firului de par. Asadar nu uita de cei 2 litri de apa pe care trebuie sa ii bei zilnic si vei vedea cum parul tau devine mai suplu, ceea ce este un real avantaj in termen de coafat. Tot in categoria lichidelor, ceaiul verde iti va ajuta scalpul contra exfolierii si matretii, iar ocazional il poti folosi si la clatire, dupa ce te-ai samponat si ai indepartat clabucul.

Laptele ajuta la cresterea mai rapida a parului, la fel si iaurtul, branza de vaci sau branza de vaca, insa in ceea ce priveste continutul de grasime parerile sunt impartite: unii specialisti recomanda produsele lactate cu un procent mic de grasime (degresate), altii spun ca nu conteaza, pe cand anumiti nutritionisti sustin ca mai ales iaurturile cu grasime putina sunt cancerigene…. Cresterea mai rapida a parului este favorizata si de somon, macrou, sardele, pastrav, hering, tonul prin continutul lor mare de Omega 3, dar si de linte sau fasole.

femeie-cu-par-lungDaca observi ca iti cade parul foarte mult si ai scalpul uscat inseamna ca ai o lipsa de zinc in organism pe care il gasesti din plin in seminte de dovleac, nuci, migdale, alune, foarte bogate si in Omega 3 ce ofera stralucire, alaturi de cuprul din nuci. Tot pentru stralucire si elasticitate este responsabil pestele gras sau legumele cu frunze inchise la culoare – sfecla, broccoli. Iar pentru o radacina a firului de par mai viguroasa consuma seminte de susan.

La fel de eficiente impotriva caderii parului sunt si cerealele integrale care contin antioxidanti, fibre, magneziu, zinc, fosfor, vitamina E, vitamina B, dar si scoicile ce au din plin antioxidantul zinc, prunele uscate care mai previn decolorarea culorii si imbunatatesc textura firului de par, sau carnea rosie bogata in vitamina B, fier, zinc, proteine.

Ca tot a inceput sezonul estival si cu totii visam la plaja, pregateste-ti pielea pentru bronz consumand morcovi (te vei bronza mult mai usor, iar culoarea aramie va fi de lunga durata) ce sunt benefici si la nivelul scalpului pastrandu-l sanatos, ceea ce se traduce evident si prin par sanatos.

Pentru parul foarte casant cu fire ce se rup extrem de usor, oul actioneaza prin biotina ce intareste nu doar firul de par ci si unghiile. Sursa importanta de proteine, oul mai contine si zinc, sulf, fier, seleniu, si este bine sa nu mancam mai mult de trei oua pe saptamana – sfatul medicului. Ideala este si carnea de pui, in niciun caz prajita, de provenienta eco/bio, asa ca foloseste-te de avantajul rudelor sau cunoscutilor care cresc la tara gaini pentru un boost de proteine, zinc si vitamine din grupul B.

Poti ajuta la regenerarea parului daca nu ocolesti sparanghelul, fasolea, mazarea, lintea, nautul, carnea de vita, nucile, organele de vita si de porc (rinichi, ficat, inima), pestele (macrou, somon, sardele, pastrav, hering, ton).

Daca parul tau are tendinta de a se ingrasa si vrei un scalp cu sebuum regulat, mananca alimente bogate in vitamna A precum: oul (galbenus), lactate, rinichi, peste gras, ficat, morcovi, spanac, sau fructe galbene ca piersicile, caisele, pepenele galben, dar si in vitamina C favorabila inclusiv unei circulatii sanguine normale la nivelul scalpului. Surse clasice de vitamina C sunt: fructele de padure, citricele, patrunjelul, macesele, catina, rosiile, kiwi, ardeii iuti sau varza de Bruxelles.

 

Vizual: free-hdwallpapers, timesunion