Obiceiuri alimentare pentru sanatatea si frumusetea pielii tale

Se spune ca frumusetea vine din interior, nu? Ei bine chiar asa este, pentru ca alimentatia joaca un rol esential in hranirea pielii tale, pastrarea elasticitatii, fermitatii si stralucirii acesteia. De aceea noi iti propunem o rutina alimentara sanatoasa, pe cat posibil de urmat zilnic.

 

legume-si-fructe

MICUL DEJUN

Cum ar fi ca in fiecare dimineata, in timp ce iti pregatesti cafeaua, sa rontai si un pumn de nuci, o adevarata binefacere pentru tenul uscat cu tendinta crescuta de ridare. Bogate in vitamina E, A, C, B9, acizi grasi Omega 3, fier, calciu, magneziu, potasiu, iod, zinc, nucile sunt minuscule bombe cu antioxidanti ideale pentru intregul organism, ce pastreaza sanatoase oasele si parul, si stimuleaza producerea colagenului.

Daca ti se pare plictisitor sa le consumi asa goale, le poti amesteca cu iaurtul plin de proteine, care nu doar ca iti hraneste unghiile dar confera pielii si un plus de stralucire naturala. Vrei ca papilele tale gustative chiar sa suspine de placere? Strecoara in aceasta compozitie si cateva fructe de padure, o banana taiata bucatele mici si kiwi.

Banana mentine elasticitatea pielii, previne imbatranirea, la fel ca si fructele de padure foarte bogate in antioxidanti, acid folic,  vitamina C (sintetizeaza colagenul), E, fibre ce apara organismul de radicalii liberi. Kiwi are propria armata de antioxidanti si vitamina C deci iti pastreaza si el pielea fermă, previne ridurile, iar daca vrei sa ocolesti pe cat posibil dentistul e bine de stiu ca este foarte benefic pentru sanatatea dintilor.

Si cum micul dejun este cea mai importanta masa a zilei nu ocoli nici laptele cu cereale care iti tonifica si hidrateaza pielea.

Pentru final desfata-ti simturile cu un fresh de citrice. Le poti combina dupa preferinte: lamai, portocale, grepfruit… toate contin vitamina C, un redutabil inamic al ridurilor, sursa de prospetime si elasticitate a pielii. Daca nu ai timp sa bei sucul acasa, ia-l la pachet. In trafic, la semafoare, cu siguranta iti va aduce putina alinare. Si nu te stresa ca este aglomerat! Te incrunti, faci riduri, iar stresul imbatraneste pielea.


LA SERVICIU

Ok, ai ajuns la birou. De regula care este primul lucru pe care il faci? O a doua cafea, nu? Noi iti propunem ceaiul verde care nu doar ca iti da incredibil de multa energie, dar este si foarte sanatos si prietenos cu intregul organism, inclusiv cu pielea. Are efect antiinflamator, previne aparitia ridurilor, a cosurilor, iar daca esti la dieta nu exista nimic mai potrivit, intrucat accelereaza procesul de slabire.

Stim, ai foarte multa treaba, iar refrenul cu „mi-a scazut glicemia, as manca ceva dulce” cred ca il putem spune in cor. Tonomatele sunt pline de biscuitei, batoane, ciocolati care iti striga numele si isi intind manutele invizibile catre tine. Ignora-le! Cantitatile enorme de zahar nu fac deloc bine, nu mai mentionez E-urile si colorantii… Asa ca alinta-te cu putina ciocolata neagra, cat mai dark posibil sa fie. Caci pastreaza hidratarea pielii, o face mai ferma, si mai luminoasa. Asta nu inseamna ca poti termina intreaga tableta, limiteaza-te la cateva cubulete. Poti suplimenta si cu smochine, curmale, migdale sau din nou nuci care curata tenul de impuritati si favorizeaza regenerarea celulara.


PRANZUL/CINA

Nu de putine ori pranzul este o adevarata incercare, cand nu ne hranim doar foamea, ci si organismul, si nu cu mancare proasta! Pietele abunda de bunatati, asa ca poti veni cu pachet de acasa, daca ai timp sa gasesti, ori poti alege alimentele cele mai potrivite de la cantina din apropiere. Cat despre cina, masa trebuie sa fie usoara, nu sa puna stomacul la o munca titanica de digerare.

Astfel este bine de stiut ca:

Morcovul bogat in beta caroten contribuie la mentinerea unui ten hidratat. De fapt toate legumele de culoare galbena sau portocalie, fac asta, influenteaza reducerea aparitiei ridurilor si protejeaza de efectele daunatoare ale soarelui.

Fasolea rosie previne aparitia petelor datorita zincului continut, si nu este de neglijat nici ca sursa importanta de antioxidanti.

Spanacul prin luteina si zeaxantina iti ofera o privire limpede si ochi sanatosi. Vitaminele B, C, E, potasiu, calciu, fier, magneziu, Omega3 isi aduc propriul aport asupra sanatatii pielii (fermitate, anti-rid). De fapt toate legumele verzi redau elasticitatea si aspectul natural pielii, inclusiv broccoli care previne uscarea si mentine nivelul optim de hitratare.

Daca ai probleme cu parul, ouale bogate in fier si sulf elimina acel efect enervat de frizz si vitamina B7 opreste caderea parului. Pielea are propriile beneficii, devenind radianta datorita vitaminelor A, B2, B5, B6, B9, B12.

Varza rosie, fie ca este cruda sau murata este indicata persoanelor ce sufera de acnee, la fel si sfecla bogata in vitamina A, sau fructele de mare care indeparteaza excesul de sebuum.

Rosiile, conservate sau proaspete, sunt medicamentul ideal anti-imbatranire intrucat elimina cu succes radicalii liberi ce duc la imbatranirea pielii. Umar la umar in aceasta lupta se afla si pepenele galben, pe care eu il iubesc tare, cartofii dulci mai lunguieti, roz-portocalii si avocado bogat in acizi grasi Omega 3.

Daca vrei ca salatele tale sa capete un iz exotic, adauga boabe de rodie cu continut mare de polifenoli ce imbunatatesc circulatia sangelui la nivelul pielii. Vitaminele C, B, E, K, potasiu, fosfor, calciu, zinc nu lipsesc nici ele din acest coctail rafinat inchinat frumusetii tale.

Libanezii stiu ei ceva cu al lor tabule, caci aparent banalul patrunjel contine de patru ori mai multa vitamina C decat portocalele, mai mult fier decat spanacul, si mai multe proteine decat ouale, astfel incat pastreaza pielea supla, elastica si ferma.

Daca vorbim de carne, curcanul, fie pe gratar sau in supe si ciorbe, asigura unghii sanatoase, tari, care nu se exfoliaza, si pestele (macrou, somon, sardine, pastrav, hering, ton), sursa importanta de Omega 3, intarzie aparitia nedoritelor riduri, asigura elasticitatea pielii, o protejeaza in expunerea la soare, reconstruieste si repara celulele pielii.

 

Vizual: fruitsbenefitshealth